Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών

Εδώ θα βρείτε τα υποχρεωτικά μαθήματα της Κατεύθυνσης Γλωσσολογίας και Διδακτικής του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Τμήματος «Γλώσσα και Πολιτισμός στο γερμανόφωνο χώρο», που προσφέρονται από τα μέλη ΔΕΠ που συγκροτούν το Γραφείο Π.Α. του Τμήματος. Με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες μαζί διεξάγονται έρευνες και εκπονούνται επιστημονικές εργασίες.

 

Μαθήματα του ΠΜΣ στη «Διδακτική»

Αικ. Βρέττα-Πανίδου

  • Γλωσσική Διαμεσολάβηση: ο ρόλος της μετάφρασης και της διερμηνείας (2006/07)
  • Γραπτή και προφορική Διαμεσολάβηση στο μάθημα της ξένης γλώσσας (2008/09)

Ανδρομάχη Σαπιρίδου

  • Ανάλυση και ανάπτυξη διδακτικού υλικού για το μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας (2007/08)
  • Το πολιτισμικό στοιχείο σε εγχειρίδια της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας στην Ελλάδα (2009/10)
  • Διπολική ή πολυπολική διαπολιτισμικότητα στο μάθημα της ξένης γλώσσας; (2012/13)

Ευαγγελία Καραγιαννίδου

  • Διδακτική της Πολυγλωσσίας: Οι πρώτες ώρες διδασκαλίας και εκμάθησης της Γερμανικής (2006/07)
  • Λειτουργική Πραγματολογία και Διδακτική (2006/07)
  • Λειτουργική-πραγματολογική ανάλυση λόγου (2007/08)
  • Διδακτική της Πολυγλωσσίας: Εγγραμματισμός και οι πρώτες ώρες στο μάθημα της δεύτερης ξένης γλώσσας (2010/11)
  • Λειτουργική Πραγματολογία και Διδακτική: Η επικοινωνία στο σχολείο (2010/11)
  • Λειτουργική Πραγματολογία και Διδακτική: Η επικοινωνία στην τάξη (2010/11)
  • Επικοινωνία στην τάξη: Λειτουργική-πραγματολογική ανάλυση λόγου (2012/13)
  • Λειτουργική πραγματολογία και διδακτική: η επικοινωνία στην τάξη (2015/16)
  • Διδακτική της γερμανικής ως ξένης γλώσσας: σχεδιασμός μαθήματος (2015/16 με Κ. Χατζηδήμου)
  • Λειτουργική – πραγματολογική ανάλυση του λόγου της επικοινωνίας μέσα στο μάθημα (2018/19)
  • Νέες τάσεις στη Γλωσσολογία και τη Διδακτική (2021/22 με Ν. Κατσαούνη, Σ. Μιχαλοπούλου & Δ. Τσοκακτσίδου)

Στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ.:

  • Διδακτική ΙΙΙ (2010/11)

Χάρις-Όλγα Παπαδοπούλου

  • Μεθοδολογία της Εκπαιδευτικής Έρευνας (2010/11, 2012/13)
  • Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και εκμάθησης των ξένων γλωσσών: θεωρία και πρακτικές εφαρμογές στη διδακτική της γερμανικής ως ξένης γλώσσας (2017/18)
  • Μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας (2019/20 με Κ. Χατζηδήμου)
  • Έρευνα δράσης στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας (2019/20, 2021/22)
  • Διδασκαλία ξένων γλωσσών και μαθησιακές δυσκολίες (2017/18, 2020/21)

Ρενάτε Μ. Σιδηροπούλου-Lenger

  • Συναντήσεις – Έργα τέχνης στο διαπολιτισμικό μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας(2008/09, 2010/11)
  • Ιστορία και Διδακτική της Ιστορίας(2010/11)
  • Ιστορία και πολιτισμός στο ξενόγλωσσο μάθημα(2011/12)
  • Συναντήσεις – Έργα τέχνης στο διαπολιτισμικό μάθημα της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας(2012/13)
  • «Σήμερα θα πάμε στο μουσείο!» - Η μάθηση της γερμανικής γλώσσας σε μουσειακούς χώρους (2013/14)
  • Ιστορία και πολιτισμός της Αυστρίας στο διαπολιτισμικό μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας (2015/16)
  • Έργα τέχνης ως μέσο στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας (2016/7)
  • Ιστορικά μνημεία σε γερμανόφωνες χώρες και στην Ελλάδα: παρουσίαση, στρατηγικές προώθησης, μέθοδοι διδασκαλίας στο μάθημα της γερμανικής ως ξένης γλώσσας (2017/8)

Δήμητρα Τσοκακτσίδου

  • Μετάφραση και διαμεσολάβηση (2013/14)
  • Ειδικό ερευνητικό σεμινάριο (2014/5 με Ι. Τσακίρη)
  • Μετάφραση και διαμεσολάβηση: Σχεδιασμός ποσοτικής έρευνας (2018/9, 2020/21)
  • Νέες τάσεις στη Γλωσσολογία και τη Διδακτική (2021/22 με Ε. Καραγιαννίδου, Ν. Κατσαούνη & Σ. Μιχαλοπούλου)

Κωνσταντίνος Χατζηδήμου

  • Διδακτική της γερμανικής ως ξένης γλώσσας: σχεδιασμός μαθήματος (2015/16 με Ε. Καραγιαννίδου)
  • Μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας (2019/20 με Χ. Ό. Παπαδοπούλου)
  • Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και εκμάθησης των ξένων γλωσσών: Θεωρία και πρακτικές εφαρμογές στη διδακτική της γερμανικής ως ξένης γλώσσα (2019/20)
  • Διαπολιτισμική διδακτική: θεωρία και πράξη (2021/22)